Welke social media kanalen inzetten?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Welke sociale media kanalen inzetten?

Anno mei 2021 (het moment van schrijven van dit artikel) is het ondenkbaar dat een bedrijf of organisatie geen aanwezigheid heeft op social media. In zekere zin is dit waar, maar niet als een organisatie offline veel naamsbekendheid weet te vergaren. Over het algemeen is dit niet het geval, dus kunnen we stellen dat een zekere aanwezigheid op social media geboden is. Welke social media kanalen moet ik nu inzetten? Wilt u meer lezen over het belang van social media dan verwijs ik u door naar dit artikel.

Dan rest natuurlijk de vraag: welk social media kanaal moet ik nu inzetten? Het is ook een “gedoe” om overal aanwezig op te zijn en vervolgens hier veel tijd en energie in te stoppen die er niet of nooit is. Met deze gedachte in het hoofd kwam ik op het idee om dit artikel te schrijven.

De juiste social media kanalen inzetten

Om een goede bijdrage aan te kunnen geven is het relevant om te kijken naar de gemiddelde ondernemer. Hoe ziet het gedrag van die persoon eruit? Ik heb nu diverse ondernemers mogen spreken en ik krijg toch het gevoel dat men over het algemeen het liefst de focus legt op de core business. De poespas eromheen wat betreft bijvoorbeeld social media blijft er vaak bij liggen. Het is dus van belang dat het eenvoudig en snel moet kunnen.

Snelle Foto: om deze reden is Instagram interessant aangezien u simpelweg een foto kan maken en deze in een Instagram “Story” kunt delen met uw volgers. Op deze manier krijgen volgers snel een impressie van uw werkzaamheden of andere ontwikkelingen zonder dat u uitgebreid een tekst hoeft te verzinnen. Het nadeel van Instagram is het feit dat u niet snel nieuwe volgers werft, aangezien u deze niet kan uitnodigen.

Bereik en consistentie: voor LinkedIn en Facebook zijn consistentie van belang. Tegelijkertijd krijgt u hier meer bereik voor terug. Wat we bijvoorbeeld doen bij PEB Marketing, is het wekelijks plaatsen van een nieuw bericht op onze kanalen. Zo ontstaat geen overkill, is er goed structuur in te houden en raakt u nooit zonder content te zitten. Het is echter wel van belang dat er een kort stukje begeleidend tekst bij foto’s komt. Op het moment dat u dit structureel blijft doen zult u op enig moment zien aan de statistieken dat u pagina bezoekers toenemen en bijvoorbeeld ook de websitebezoeken. Kortom, het loont zich.

Voor alle mediums geldt in ieder geval: deel berichten vooral op uw persoonlijke profiel als u deze heeft. Op deze manier bereikt het veel meer mensen. Voor een uitgebreidere benadering van de verschillende kanalen die we vandaag kennen, verwijs ik u door naar dit artikel.

Misschien ziet u na het lezen van dit artikel nog altijd niet de voordelen van het onderhouden van social media kanalen voor uw bedrijf. U kunt dit echter ook laten doen. Wij helpen u graag om wekelijks iets te plaatsen. U kunt altijd vrijblijvend een afspraak met ons maken middels het contactformulier. Fijne dag gewenst.

Open Whatsapp
1
PEB Marketing
Hallo, welkom bij PEB Marketing.
Stel ons gerust een vraag via Whatsapp.