Wat te doen op social media?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Wat te doen op social media

Als ondernemer heeft u het ongetwijfeld erg druk. Op dit moment begint de zomer echt te komen en voor de meeste ondernemers betekent het toch dat het drukker begint te worden. Denkt u ook vooral aan de horeca ondernemers die uiteraard weer uit de voeten kunnen. Het einde van de crisis is (zoals het in elk geval nu lijkt) in zicht. Voor menig ondernemer een ware verademing en hopelijk komt het voor de meesten niet te laat. Met de start van een ondernemende zomer, is het relevant om zinnig materiaal op social media te plaatsen laat staan te onderhouden. In dit artikel lichten we uit welke thema’s u het best zou kunnen plaatsen op uw pagina.

Rubrieken

Dat social media voor uw bedrijf veel kan betekenen hebben we in een eerder artikel al uitvoerig uit de doeken gedaan. Zoals ook al eerder vastgesteld, kan ik me voorstellen dat het voor menig persoon lastig kan zijn om te bepalen wat er dan daadwerkelijk geplaatst moet worden op de desbetreffende pagina.

Nieuwe/opdracht – afgeronde opdracht

Iets wat wij voornamelijk doen: het plaatsen van updates wat betreft projecten of opgeleverde opdrachten. Op deze manier zien uw volgers waar u zich mee bezighoudt en met name wat u kan. Het is belangrijk om dit uit te stralen en te laten zien. Deze mensen zullen er in de praktijk wellicht nooit bij zijn en anders niets te weten komen.

Tips

Een andere goede rubriek die u kunt gebruiken is het regelmatig plaatsen van een tip. Deze tip gaat dan uiteraard over zaken in uw vakgebied. Stel dat u dingen maakt voor mensen, dan zou u kleine tips kunnen geven hoe mensen dit zelf zouden kunnen doen. Dit zorgt vaak voor veel interactie met volgers.

Pol

Een ander item dat u kunt gebruiken is een pol. Zo kunt u een vraag stellen over uw vakgebied en uw volgers vervolgens twee keuzes bieden waar zij voor zouden kiezen. Dit zorgt voor een bepaald inzicht wat ook kan helpen voor uw diensten. Verder zorgt dit voor een leuke dynamiek met uw volgers.

Meet the Team

Mocht u personeelsleden hebben, dan kunt u deze apart voorstellen in een bericht. Op deze manier maken uw volgers kennis met uw team en dit zorgt voor een betere band en gunfactor.

Kortom, ik heb u nu van een aantal rubrieken voorzien die u kunt gebruiken op uw socialmediapagina’s. Voor extra aanvullend materiaal kunt u altijd even dit artikel bekijken. Mocht u alsnog niet echt iets concreets hieruit halen of behoefte hebben om vrijblijvend met ons in gesprek te gaan wat er mogelijk is, dan verwijs ik u graag door naar de contactpagina. Ik wens u een fijne dag.

Open Whatsapp
1
PEB Marketing
Hallo, welkom bij PEB Marketing.
Stel ons gerust een vraag via Whatsapp.