Hoe maak je een advertentie aantrekkelijk?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Hoe maak je een advertentie aantrekkelijk
Mock up of an advertisement in a bus stop

In vorige artikelen hebben we uitgelegd hoe men kan adverteren en via welke kanalen dit het beste gedaan kan worden. Dit is het derde artikel over adverteren. Mocht u dit artikel als eerste onder de neus krijgen, dan raad ik u aan eerst het eerste artikel te lezen. Uiteraard is het relevant om te weten wat u nu kunt doen aan uw advertentie, om deze goed te laten scoren.

Video

Wat het beste scoort vandaag de dag als het aankomt op advertenties zijn video’s. Wellicht kunt u het ook wel bedenken (vooral de jeugd). Op Instagram en Facebook zien we vandaag de dag erg veel video. Mensen blijven hangen als het gaat om een video. Mensen blijven simpelweg kijken. Denkt u ook aan het medium TikTok. Dit medium bestaat alleen maar uit video’s. Dit geeft wel aan dat video erg in trek is. U kunt er dus aan denken om een kwalitatief goede video op te nemen van uw bedrijf of product. Het is ook niet verkeerd om bijvoorbeeld een professioneel bedrijf in te schakelen voor een eventuele bedrijfsvideo. Denkt u eens aan de grote bedrijven. Voor aanvullende tips wat betreft Youtube adverteren verwijs ik u door naar dit artikel.

Persoonlijk

In de daarbij horende tekst van een advertentie (de bovenkant van het advertentiemateriaal zoals bijvoorbeeld op Facebook of de tekst in de afbeelding/video zelf) is het belangrijk om persoonlijk te zijn. Verplaats u in de persoon die uw advertentie onder de neus krijgt. Op het moment dat u de persoon aan de andere kant van het scherm op succesvolle manier weet aan te spreken zult u merken dat er sneller interactie plaats zal vinden.

Doelgroep

Maak uw doelgroep zo concreet mogelijk. Dit wil zeggen, verplaats u zo goed mogelijk in uw klantprofiel. Hoe ziet mijn typische klant eruit? Dit moet u zo scherp mogelijk voor de bril hebben. Vervolgens kunt u deze door middel van de advertentietool invullen of vormgeven.

Concluderend

Kortom, dit zijn in grote lijnen de drie grootste punten waar u rekening mee moet houden. Handig om even te bekijken als u een leek bent. Mocht u dit toch aan willen pakken, maar alsnog geen idee hebben? Neem dan contact met ons op dan komen wij vrijblijvend bij u langs om te kijken naar de mogelijkheden. Fijne dag gewenst!

Open Whatsapp
1
PEB Marketing
Hallo, welkom bij PEB Marketing.
Stel ons gerust een vraag via Whatsapp.