Beste redenen voor een website

Zoals al eerder op ons blog beschreven is, zijn er diverse redenen om een website te nemen voor uw bedrijf. Met de weer opgedane ervaring en nieuwe inzichten anno januari 2022, is het goed om de allerbeste redenen even op een rijtje te zetten. Op deze manier bent u wellicht beter in staat om een goede afweging te maken.

Reputatie

Een website wordt door allerlei partijen bezocht. Dit kunnen potentiële klanten zijn, mensen in de privésfeer en bijvoorbeeld leveranciers. Soms ook mensen die nog nooit met uw merk te maken hebben gehad. Vaak komt bij veel mensen deze vraag omhoog: “Hoe hebben zij de boel erbij hangen?”. Als gevolg hiervan wordt gekeken naar de online-aanwezigheid. Dit is namelijk makkelijk. Slechts een Facebookpagina geeft niet gelijk een professionele indruk. Op het moment dat hier een mooie website te zien is hebben al deze verschillende betrokkenen die ik zojuist genoemd heb, een positieve indruk. Voor uw bedrijf is dit enorm waardevol. Op deze pagina vindt u nog meer online-zaken die bijdragen aan een goede reputatie.

Veiligheid

Wellicht hebt u in de privésfeer al eens mensen gehoord waarvan het Facebookaccount gehackt is. Er is geen toegang meer tot het account en er kunnen dus geen nieuwe dingen meer geplaatst worden. In sommige gevallen hebben mensen hun privéaccount gekoppeld aan het zakelijke bedrijfsprofiel met als gevolg dat het bedrijfsprofiel niet meer toegankelijk is. Dit wil u natuurlijk niet.

Een website is onafhankelijk en is veiliger. Een website kunt u zelf beheren, maar iemand anders kan dit ook voor u doen zodat de zaak veilig is en blijft.

Aanzetten tot actie

Een website zet over het algemeen mensen sneller aan tot actie. Op Facebook kan gebruik gemaakt worden van een blauwe actieknop die het ook goed doet. Op een website zijn echter klikbare knoppen toe te voegen en kan men bijvoorbeeld op een Whatsapp functie klikken of offerte- en contactformulieren invullen. Dit kan dus leiden tot meer business.

Wat doen we?

Facebook (dit is vaak wat we zien) is het alternatief dat men gebruikt in plaats van een website. Dit is in elk geval in de meeste gevallen zo. Op Facebook wordt er van een systeem gebruikt gemaakt waar de gebruiker constant aan het scrollen is. Aan de zijkant bij informatie kan in een notendop nog een beschrijving gegeven worden.

Een website biedt de mogelijkheid om overzichtelijk uit te leggen wat het bedrijf precies allemaal doet. Denk bijvoorbeeld aan handelaren die bij assortiment snel de verschillende producten kunnen tonen. Op een Facebookpagina moeten mensen door de pagina blijven scrollen om alles te zien. Een klein verschil met grote impact.

Tot zover dit artikel met de vier beste redenen voor een website. Voor een aantal tips voor uw Facebookpagina kunt u  dit artikel eens kijken. Heeft u vragen? Ik ga graag eens met u in gesprek. U kunt contact opnemen via 06-83542112, info@pebmarketing.nl of een bericht achterlaten op de contactpagina.

Chat openen
Welkom bij PEB Marketing.
Waarmee kunnen we u helpen?