fbpx

Belang van sociale media voor bedrijven

door 4 mei 20210 Reacties

Belang van sociale media voor bedrijven

Het is iets waar we vandaag de dag niet meer omheen kunnen. Of het nu altijd goed is valt over te twisten. Sociale media. Tegelijkertijd komt dan natuurlijk de vraag naar boven: is het van belang voor mijn bedrijf? In de privé sfeer vind ik sociale media totaal niet van toegevoegde waarde, maar dat is natuurlijk mijn ongezouten mening die spreekt. Zakelijk kunt u naar mijn idee als bedrijf uzelf toch aardig profileren. In dit artikel praten we over het belang van sociale media voor (kleine) bedrijven.

Feiten

Laten we ons gemakshalve even beperken tot Facebook. Ik zie social media als een manier om nieuws of updates van uw bedrijf te delen. Zelfde als dat een NOS-journaal dat doet. Zo zou u het geloof ik moeten zien. Het NOS-journaal brengt ook structuur aan. Dat zou u dus ook moeten doen. Om meer van deze structuur te lezen verwijs ik u door naar dit artikel. In dit artikel komt het er in grote trekke op dat structuur erg belangrijk is.

Verder is er (in 2018 alweer) een update geweest van Facebook. Kort, maar krachtig: persoonlijke pagina’s worden meer getoond in nieuwsoverzichten dan pagina’s van bedrijven. Om hier tot in detail over te lezen verwijs ik u door dit aardige artikel van Moddit. Een eenvoudige pragmatische oplossing voor dit probleem is het simpelweg te delen van een bericht op uw persoonlijke pagina. Op deze manier krijgt het bericht toch een aardig bereik. Dit heb ik zelf ondervonden en doe ik zelf ook. Bovendien is Facebook ook eigenaar van Instagram en Whatsapp waardoor het niet gek is om te concluderen dat het algoritme op Instagram vergelijkbaar zal zijn. Ook hier geldt: deel vooral uw zakelijke berichten op uw privé-account.

Belang van sociale media voor bedrijven

Belang van sociale media voor (kleine) bedrijven

Hoe zou sociale media er voor (kleine) bedrijven dan uit moeten zien? Houd u zich vooral aan de structuur. Ik zou een keer per week een bericht plaatsen adviseren. U kunt dan bijvoorbeeld rubrieken maken. Een eenvoudig voorbeeld:

  • Een individueel product uitlichten
  • Een nieuwe opdracht van een klant
  • Het opleveren van een klus
  • Individuele teamleden voorstellen
  • Tips/weetjes/feiten

Dit zijn slechts enkele voorbeelden van rubrieken die u zou kunnen gebruiken. Het voordeel is dat u ruim voortijd al deze berichten kan “plannen”. Stel dat u altijd op de woensdag een bericht wilt plaatsen, kunt u daar ruim van tevoren al over nadenken of het bericht al klaar zetten in Facebook met een geplande tijd. Op het moment dat iets gepubliceerd wordt, wend u zichzelf aan om het bericht op uw privé-account te delen. Na verloop van tijd zult u in een bepaalde structuur komen.

Uitbesteden

Uiteraard kunt u er ook voor kiezen om dit uit te besteden. Tot op zekere hoogte kan ik me daar ook zeker wat bij voorstellen aangezien u zich op die manier kunt richten op uw zaak.

Wij kunnen hier ook wat betekenen. Wij plaatsen gestructureerd voor een kleine vergoeding berichten op uw bedrijfspagina, denken zelf na wat leuk en relevant is om te plaatsen. Mocht u willen weten hoe dit precies in elkaar steekt kunt u altijd vrijblijvend contact met ons opnemen. We gaan met alle liefde met u in gesprek. Ik wens u een fijne dag.

Meer Lezen

Laat een reactie achter.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Pin It on Pinterest

Open Whatsapp
1
PEB Marketing
Hallo, welkom bij PEB Marketing
Waarmee kunnen we u van dienst zijn?
Stel gerust vrijblijvend uw vraag door de chat te openen.