5 do’s en don’ts bij een website

De websites die online te vinden zijn variëren nogal. Makers van deze websites hebben vaak een eigen stijl en laten bepaalde elementen in elk geval altijd terugkomen. Het is echter wel handig om in elk geval te denken aan de beleving van de bezoeker. In dit artikel volgt een lijstje van do’s en don’ts als het aankomt op een website.

Less is more

Het is belangrijk om de zaak enigszins overzichtelijk te houden op een website. Enorme lappen tekst is vaak niet aan te raden. Handige elementen die in een oogopslag laat zien wat een bedrijf doet is vaak beter. Over het algemeen leest en bekijkt men een website niet zoals een boek.

Klikbare elementen

Zorg dat CTA’s (Call To Actions) zoals telefoonnummers of e-mailadressen klikbaar zijn en gelijk zorgen dat een telefoonnummer gedraaid wordt of men gelijk naar het mailprogramma gestuurd wordt dat men gebruikt.

Weergave andere apparaten

Wellicht bent u zelf aan de slag gegaan met een website. Het is dan wel zaak dat u bekijkt hoe de hele zaak eruitziet op telefoon. De meeste van de websitebezoekers gebruiken een telefoon, het is daarom wel van belang. Bekijkt u dit artikel met statistieken over de verdeling van gebruikers.

Reviews

Reviews op een website zijn altijd handig. Dit geeft potentiële klanten een vertrouwd gevoel.

Whatsapp

Een leuke toevoeging als CTA is een Whatsapp functie op de website. Bijvoorbeeld een icoon rechts of links onder in het scherm waar men op kan klikken en vervolgens gelijk met u in de Whatsapp terecht komt. Een functie die wel vaker gebruikt wordt tegenwoordig en vrijwel iedereen maakt gebruik van Whatsapp.

Tot zover dit artikel over 5 do’s en don’ts van een website. Voor een aantal tips voor uw Facebookpagina kunt u  dit artikel eens kijken. Heeft u vragen? Ik ga graag eens met u in gesprek. U kunt contact opnemen via 06-83542112, info@pebmarketing.nl of een bericht achterlaten op de contactpagina.

Chat openen
Welkom bij PEB Marketing.
Waarmee kunnen we u helpen?